2012. június 19., kedd

Tosca és tömeg a kilátónál

Állítólag nagyon jó volt a Tosca az Operafesztiválon. Mi nem láttuk, mert amikor megérkeztünk, már olyan állóhely sem volt  az Avasi Kilátónál, ahonnan bármit is sikerült volna látni az operából.
Láttunk azonban mást, tipikusan magyar dolgokat, amik aztán ismét emlékeztettek bennünket arra, hogy miért nem szeretünk ingyenes tömegrendezvényekre járni.
Mert mit is láttunk?
Lusta autósokat, akik gátlástalanul odaparkoltak a szépen karbantartott zöld gyepre, nehogy túl sokat kelljen gyalogolniuk.
Ennél már csak az keserített el jobban, mikor egy középkorú „úr” és a fia, hogy lásson valamit az előadásból, felmászott egy-egy fára, és nekikezdett módszeresen letördelni a kilátást zavaró ágakat. Ne kis gallyacskákat tessenek képzelni, hanem szép, kifejlett ágakat dobáltak a földre. Már éppen készültem, hogy felhívom a figyelmüket az effajta viselkedés elfogadhatatlan voltára, mikor egy hölgy megelőzött: szerencsére nemcsak engem zavart ez a barbárság. 
Megértettem, hogy a szervezőknek, ügyelőknek nemcsak a megszokott operalátogató közönséggel kellett dűlőre jutniuk, de azért mégis bosszantott, mikor a nézőtéri felügyelő rikácsolva hozta tudomásunkra, hogy tilos belépnünk oda, ahova egyébként sem akartunk belépni. Jelzem, egy kordon vagy egy szalag is megtette volna.
Itt lett elegünk az estéből, eljöttünk. Valaki írja meg, aki látta: tényleg jó volt?

Kiegészítés Dávidtól:

Mi is kint voltunk Dórival, hogy testközelből élvezzük az operát. Réka leírása teljesen stimmel, amit én még hiányoltam, hogy az Avasi kilátó felé vezető utat elkordonozták ugyan, és ott álltak láthatósági mellényes szervezők, de jó lett volna, ha egy tábla kint van, hogy igen, itt lesz a Tosca, ezekkel az előadókkal. Így csak mentünk a tömeg után.
Hely már nekünk sem jutott, én kíváncsiságból felmásztam egy fára (gallyakra vigyáztam!). Onnan ennyit sikerült elcsípnem:

Bokrok, fák, Tosca
Ezek után a földön próbáltunk jó helyet szerezni, de inkább csak hallgattuk, mint néztük az előadást. Ami nekem nagyon tetszett, hogy kihasználták a kilátó összes szintjét, szereplőkkel, refektorokkal, világítással.

Füst, fény, fejek
Az első felvonást bírtuk ilyen körülmények mellett. Mint élmény nekünk tetszett, de ilyen nagyszabású műnél sokkal gondosabb előkészület és terep kialakítás kellett volna.

Az előadás előtt két nappal a Városház térnél elkaptuk a második felvonás próbáját, az jobban tetszett volna Rékának, mert sokkal rendezettebb helyen és közönség előtt zajlott.


Kapcsolódó bejegyzések:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése