2012. augusztus 1., szerda

Hol fussunk Miskolcon?

Nemrég (januárban) kezdtünk el rendszeresen futni. Ahogy egyre jobban belejöttünk, úgy vált kicsivé előbb a Népkert, majd az Akasztó-bérc, végül az egész város összement (a minap futva mentem el a szüleimhez a Selyemrétről Diósgyőrbe, és nem tartott sokkal tovább, mint tömegközlekedve).
Mostanában kezdtük el használni futáshoz a Nike+ Running nevű kis programocskát, ami okostelefonra telepítve rögzíti az útvonalat, minden megtett kilométernél bemondja, hogy mennyit futottunk és mennyi idő alatt, stb.
Nagy előnye, hogy a webre is szinkronizálja a tevékenységünket, ahol megnézhetjük azt is, hogy a többi futó a környékünkön hol szeret futni.
Illetve Miskolcon csak megnézhetnénk, mert úgy tűnik, az itteni futók még nem nagyon használják a programot (az is igaz, hogy városi futókkal se nagyon szoktunk találkozni). Egyetlen helyen, egy győri kapui pályán jelez futótevékenységet:



Összehasonlításképpen Bécs így néz ki:


Azt még hozzá kell tenni, hogy a program nem publikálja automatikusan az útvonalunkat, kézzel kell megosztani, amit még mi se tettünk meg egyelőre sosem.
Ti szoktatok a városban futni? Ha igen, merre?

Kapcsolódó bejegyzések:

6 megjegyzés:

  1. én az egyetemen futok heti egy-két órát és a Runkeeper app-ot használom

    VálaszTörlés
  2. A győri kapui pálya ahol futótevékenységet látsz az az Ifjúsági sporttelep alias Ifi pálya: http://www.magyarfutball.hu/hu/stadion/2417
    Érdemes az oldal aljára görgetni a a Hozzászólások résznél jó képek és leírások vannak a pályáról.
    Mi ezen a környéken szoktunk futni legtöbbször az Újgyőri főtérről az Ifi pályáig, majd futás a pályán és utána vissza. A pályán és a Görögszőlő - Andor utca vonalán is sok futóval lehet összefutni :-)

    Futáshoz és turázáshoz én a Google My Tracks alkalmazását használom http://www.google.com/mobile/mytracks/ ezzel is meg lehetne osztani útvonalakat de még én sem foglalkoztam vele

    VálaszTörlés
  3. Köszi a tippet, megnézem majd az appot.

    Én egyébként a Bertalan utcától futok felfelé, Diósgyőrig, mikor meddig, mikor merre. :)

    VálaszTörlés
  4. Sziasztok!
    Én is a győri kapuban kezdtem futni, az Endomondo sports trackert használom. Van pár Miskolci útvonal is benne.
    Ez is rögzít GPS jel alapján, de van benne edzésprogram is, valamint más sporttevékenységekhez is használható.
    Jó sportolást! :)
    A.

    VálaszTörlés
  5. Sziasztok!

    Én a Malomszögben lakom , úgy kezdtem futkosni, hogy először a csak a Városház térig, aztán a Papszeren át a Csabai kapu irányába megállónként (vagy ex-megállónként, régebben az ÉKF előtt is volt egy...) növeltem a távot. Egyetem oda-vissza 12 km már standard volt, aztán egyik nyári éjszaka kimentem Tapolcára (kb. 18-20 km) De ez már nem volt kikapcsolódás, sok időt vett igénybe és másnap semmire sem voltam használható.
    Kis kényszerszünet után alakult ki a mostani rutin:
    -Kis/Nagyavason, kilátón át az avasi pálya, 2,5 km kb.60-80 m szintkülönbség , jó bemelegítés
    -az avasi pályán ha tehetem* 6 nagy kör , ha nem , akkor 20 kicsi (kézipálya körül) , kb. 4,5-5 km, közben bármikor ihatok , mert tavasztól őszig ott a kút
    (* a nagy kör változatos és hosszú, de beton, abból is rosszabb fajta, alkonyatban garantált az orrabukás, nem beszélve az elburjánzott növényzetről. A kispálya ugyan unalmas és néha zsúfolt, de salakos és ki van világítva este is.)
    -lefelé hol futás-hol gyaloglás, pont jó levezetésnek.

    A kütyüzés viszont nem az én műfajom, max. régebben a neten megnéztem , mennyi volt a táv. Nálam a futás épp arról szól, hogy semmi fölösleges gönc, ha elmegyek, a telefon is marad, ha meg nincs itthon senki - lehet röhögni - legfeljebb az 1 db lakáskulcsot a nyakamba kötve megyek futni :-)))

    VálaszTörlés
  6. Sziasztok!

    Mi a barátnőmmel a tapolcai elágazástól futunk a gyermekvárosig, majd az egyetemen keresztül vissza. Ez bő 5-5 és fél km, végig járda/bicikli út, az egyetem környékén kellemes fás környezet. Gyakran találkozunk más futó emberkékkel is :)
    Jó mozgást mindenkinek!

    VálaszTörlés