2012. augusztus 23., csütörtök

2. Borpályázat: Bereczki Zoltán másik pályaműve

(Talán már el is felejtettétek, hogy volt egy Borpályázatunk a pálos kocsmáról. Én valójában két pályaművet adtam le, de a másodikat, amit csak úgy mellékesen csináltam, nem akartam addig közzétenni, amíg az összes pályaművet nem mutatjuk be. Két kolléga ugyanis még mindig nem küldte be a sajátját. Ma úgy döntöttem, nem várok rájuk tovább. Z.)

Tervem egy szürreális metamorfózis, amit a hely ihletett.
Elképzeltem, hogy milyen lehetne, ha egy neogótikában jártas, XIX. századi építész tervezne egy reprezentatív emeletes fogadót, a földszinten étteremmel-kocsmával, az emeleten szobákkal.
Mintának XV. századi írott forrásokat használtam, illetve konkrét épületként a braunschweigi Altstadtrathaust és a kassai Szent Erzsébet-templomot.
Tisztában vagyok vele, hogy ennek így a pálosok középkori építészetéhez semmi köze sincs, de az ilyesmi nem zavarta a XIX. század építészeit, így nem zavart engem sem. Csak ki szerettem volna próbálni, hogy milyen lehet stílben tervezni, azután már maguktól jöttek a dolgok.






Kapcsolódó bejegyzések:

1 megjegyzés: