2012. szeptember 29., szombat

Miskolc és Kassa a „Főszezon 2012” kiállításon

Ahogy azt a helyi sajtó többször megírta, idén Miskolc és testvérvárosa, Kassa a budai várban megrendezett Főszezon nevű turisztikai kiállítás díszvendége. A megnyitó ma volt, mi is ott voltunk. Érdekes módon a díszvendégek standja nem a dunai oldalon, központi helyen van, hanem a Mátyás kút udvarán. A két városnak összesen három standja van: egy-egy saját, és egy közös. A kassaiak  információs anyagi gazdagabbak, rengeteg szépen kivitelezett, informatív kiadvány van nemcsak a városról és környékéről, hanem az egész országról. A szöveges tartalom sajnos nem annyira minőségi bennük, mint az oldalterv és a fotók. Több hibát is találtam, pl. a Sziléziai-házat (Magas-Tátra) ábrázoló kép felirata „Téry-ház”.
Ahogy említettem, a miskolci standon szegényesebb volt az információs anyagok választéka, gyakorlatilag egyet találtam arra érdemesnek, hogy elhozzam. Ez az általunk is véleményezett kiadvány továbbfejlesztett változata, első átlapozásra elég szépnek és informatívnak tűnik. Annak különösen örültem, hogy ottlétemkor az egyik hölgy folyékony angolsággal tájékoztatott két külföldi érdeklődőt (mármint annak is örültem, hogy tudott angolul, és annak is, hogy vannak külföldi érdeklődők).
Kriza Ákos köszöntőjéről lemaradtam, de az nagyon tetszett, hogy a kassai küldött többször méltatta Miskolcot, és hangsúlyozta a kölcsönös együttműködés fontosságát (miközben valószínűleg nem is tudta, hogy csak egy fal választotta el a Nemzeti Galéria azon termétől, ahol több, Kassáról elhurcolt gótikus faszobor van kiállítva).

Néhány kép:






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése