2011. június 1., szerda

Építészhallgatók miskolci tervei 1.: Burzuk Dávid

Ebben a félévben alkalmam nyílt Rudolf Mihály műtermében tanársegédként részt venni a Debreceni Egyetemen folyó építészképzésben (ez az első és egyetlen egyetemi szintű építészképzés az országban a Dunától keletre). Új sorozatunkban a hallgatók Miskolcra készült terveit mutatjuk be. 
Át is adom a szót Burzuk Dávidnak, aki lakóépület-tervezést tanult nálunk ebben a félévben.
A Muhi utcára terveztem kb 44000 m2-re  négy nagyobb egyforma épületet, öt kisebb épületet és egy focipályát. Az épületem formai kialakítását a tájolás döntötte el, mivel az É-i oldalon egy gyár található és ugyebár nem szép látvány, ezért próbáltam a lehető legkisebb É-i homlokzatot kialakítani, így a háromszög formát jó ötletnek találtam. A tömeg megmozgatását a benapozás határozta meg, így a D-i oldal 2 szintes, a K-i és a NY-i oldal pedig 3 szintes lett. Az  egész épület alatt tárolók helyezkednek el, minden tároló két lakáshoz tartozik. A gépjármű-elhelyezést parkolókban és a telkeken elhelyezett támfalgarázsokban oldottam meg. A rendezésnél próbáltam figyelembe venni az utcahálózatokat és az épületem formáját és ezek alapján jött létre a telek gépjármű- és gyalogosforgalmának úthálózata.











    1 megjegyzés: