2011. június 7., kedd

A város leghosszabb utcái

Vajon melyik Miskolc leghosszabb utcája? Ennek megválaszolására Google térképet ragadtam, és elkezdtem méricskélni. Kíváncsi voltam, vajon lesz-e olyan utca, amelyik megközelíti a leghosszabb budapesti utcát, az Üllői utat a maga 15 kilométerével.
Két kérdést kellett csak tisztázni:
- Honnan is indul az utca?
- Meddig is tart az utca?
Ezekre nem volt mindig egyszerű választ adni, helyszíntől függően döntöttem el a kezdő- és végpontokat.
A három dobogós helyezett:

1. Csermőkei út – 4,6 km
Méréseim szerint leghosszabbnak a Csermőkei út bizonyult. Ez az Egyetemvárostól indul, kezdőpontját a Csabai kapu, Futó utca, Csermőkei út kereszteződésébe raktam, végpontját pedig ott jelöltem meg, ahol a Batthányi sor belecsatlakozik. A térképen van egy nagy kanyar, ami még lehet, hogy a Csermőkeihez tartozik, de nekem az már nem volt egyértelmű, ez az  elsőségen már nem változtat.


View Csermőkei út in a larger map

2. Miskolci utca – 3,6 km
1 kilométerrel lemaradva második leghosszabbnak a Miskolci utcát mértem. Ennek az indulása Martin-Kertvárosból kiérve kezdődik, végpontját pedig Szirmáról kiérve a körfogalomig számítottam. A térkép szerint ez még idáig miskolci út.


View Miskolci utca in a larger map

3. Szentpéteri kapu – 3,3 km
A harmadik helyezett a leginkább szem előtt lévő utca. Kiindulási pontja az Arany János tér, végpontjának pedig a városhatárt vettem, mert nem láttam, hogy korábban ért volna véget.

View Szentpéteri kapu in a larger map

Ezek után természetes a kérdés: és vajon melyik a legrövidebb?
Ez majd legközelebb, de ahhoz már jóval rövidebb mérőszalag is elég lesz.

Kapcsolódó bejegyzések:

2 megjegyzés:

  1. Csak lazán kapcsolódik, de végülis miért ne: http://www.boon.hu/hirek/Borsod-Abauj-Zemplen/cikk/miskolci-legend225k-eur243pa-leghosszabb-foutc225ja/cn/news-20091228-12135849 (anno rajtuk keresztül jutottam a cikkhez: http://www.urbanlegends.hu/2010/01/pislog-mint-a-miskolci-kocsonyaban-a-beka/ )

    A legrövidebbre van tippem, kíváncsi vagyok, az lesz-e.

    VálaszTörlés
  2. Köszi a linket nem is ismertem ezt a Miskolci Legendák könyvet.

    Ha a történetet nem is lehet hitelesíteni a távot azért igen. Megnéztem az útvonalat a Tiszai pályaudvar és a Hegyalja utca között és az 12,7 km, tehát a történetben szereplő 12 km stimmel.

    Itt az ajánlott útvonal
    http://maps.google.com/maps?f=d&source=s_d&saddr=3530+Miskolc,+Kand%C3%B3+K%C3%A1lm%C3%A1n+t%C3%A9r+1-3,+Magyarorsz%C3%A1g+(Tiszai+p%C3%A1lyaudvar)&daddr=miskolc+hegyalja+utca&hl=en&geocode=FVfu3QId8oc9ASFaIKnithnK-A%3BFYYr3gId4SU7ASk1MeknwJ1ARzFXsIX8dEZIUg&mra=ls&dirflg=w&sll=48.089776,20.721931&sspn=0.127506,0.308647&ie=UTF8&t=h&ll=48.088171,20.773087&spn=0.12751,0.308647&z=12

    VálaszTörlés