2011. december 15., csütörtök

Nyílt levél a Centrum mögötti magánparkolók kapcsán

A centrumos írásainkra, de főleg a tegnapi bejegyzésre rímel az alábbi levél, amit az egyik olvasónk írt városunk polgármesterének, és elküldte nekünk is:

Tisztelt Polgármester Úr! 
Ritkán járok be a belvárosba kocsival, mert az amúgy is nagyon rossz miskolci levegőt nem szeretem még jobban szennyezni. Most a karácsonyi forgatagban a mai vasárnap mégis beugrottam. Leparkoltam a Centrum mellett és beugrottam oda egy negyedórára. Kijövet meglepetten láttam, hogy megkaptam az „ajándékcsomagot”. Nem értettem, s akkor nagyon körbejárva vettem észre, hogy egymáshoz talán 20–30 méterre két parkolási fizetőhely is van. Nem tudom Ön mikor járt arra, nem szolgálati kocsival és akart leparkolni, de bennem több kérdés is felmerült. 
1. Miskolc területén, hogy lehet budapesti székhelyű cégnek (Centrál Holding) eladni vagy bérbe adni területet parkolásra? Szeretném tudni, hogy melyik (eladás, vagy bérbeadás) történt. Ha eladtuk a területet, miért? Mi lesz akkor ezzel a térrel? Szeretném felhívni a figyelmét, hogy fiatal építészek, akiknek nagyon nem tetszik a tér rendezetlensége, egymás között már pályázatot írtak ki, hogy mi lehetne a megoldás. Érdemes megnézni a terveket. 
2. Ha bérbeadás történt, mennyi bérleti díjat fizet a cég, gondolom ez nyilvános. S megéri ez nekünk? Annyival több bevételt hoz a városnak, mint a Mipark, aki még helyi adót is fizet? 
3. A szerződésben engedélyezett-e, hogy eltérjen a közvetlen mellette levő Mipark-os parkoló és a belvárosra általánosan jellemző parkolási rendtől? Ez így nagyon megtévesztő. 
4. Ha igen, akkor miért nem a bejárathoz teszi ki a parkolóórát és miért nem valamilyen jó megkülönböztetett színnel? Nem elég csak kiírni, hogy magánparkoló, a tisztelt polgár pedig keresgéljen.
5. Várjuk a turistákat, ők hogy igazodjanak el ebben a dzsumbujban? 
A Szent István tér tervezéséhez gratulálok, nagyon jó ötlet volt. Levelemet pedig nem kritikának szántam, hanem Miskolc jobb légköréért írtam. 
Várom válaszát. 
Áldott békés karácsonyt és nagyon sikeres új évet kívánok, üdvözlettel: 
(név és email-cím a szerkesztőségben).

Eddig a levél. Emlékeztetőül egy kép a szóban forgó területről:

Kovács Ágnes fotója
Kapcsolódó bejegyzések:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése