2011. március 3., csütörtök

Miskolci az első vidéki játszótér a jatszoterkereso.hu-n

(Örömmel köszöntjük első vendégszerzőnket, Dávidot, aki eddig is sok hasznos ötlettel járult hozzá a bloghoz.)
Még januárban merült fel bennem a gondolat, hogy milyen jó lenne térképen, kategóriákba sorolva látni a miskolci játszótereket, és így kevésbé ismert helyekre is szívesebben el tudnánk menni a gyerekekkel. Aztán rákeresve a neten kiderült, hogy mint már sok más ötletet, ezt is megcsinálták előttem, méghozzá nagyon jó minőségben: ez a jatszoterkereso.hu.
A készítők és karbantartók szintén gyerekes apukák IT tudással megáldva, akik megcsinálták a keretrendszert, és nagyon sok budapesti játszótérrel fel is töltötték azt. Vidéki még nem volt, de volt egy felhívásuk, hogy várják a jelentkezőket, és be lehet küldeni játszótereket képekkel. Én a hozzánk legközelebb eső játszóteret fényképeztem és kategorizáltam be, erre már külön feltöltő felület is van (http://jatszoterkereso.hu/tolts-fel-jatszoteret-te-is/).
Ez a játszótér jelent meg a múlt héten az oldalon, mint első vidéki játszótér: http://jatszoterkereso.hu/borsod-abauj-zemplen-megye/miskolc/racz-adam-utcai-jatszoter/ 

Biztatom az olvasókat, hogy ragadjon át másra is a lelkesedés, és egy-két képet kattintva bővítsük a miskolci játszótereket! Akiknek még további biztatás is kell, azok elolvashatják, hogy most egy nyereményjáték is van az oldalon. Már nekem is megvan a következő  beküldendő játszóterem, csak még a képeket kell összekészítenem.
A játszóterekre vadászva egy dolog tűnt fel. Szegény játszótereknek (a legtöbbnek), még ha most is újították fel, nincs nevük. Milyen jó lenne, ha egy felújítás után lenne névadó is, hiszen mennyivel személyesebb, és jobban lehet rá hivatkozni a gyerekek előtt is: menjünk pl. a Mazsola játszótérre. Most legtöbbször valamilyen jellegzetes játék alapján hivatkozunk rájuk. Van pl. drótköteles, kosárhintás játszótér, de a névnek jobban örülnék.
Tud valaki erre választ adni, hogy közigazgatásilag kihez tartoznak a játszóterek, hogy lehetne egy játszótérnek nevet adni? 
Van is egy ötletem. Dargay Attila ha nem is miskolci születésű, de borsodi (nyéki). Milyen jó is lenne, ha mondjuk a városban a játszóterek az ő főhőseikről kapnák neveiket.

3 megjegyzés:

  1. Szerintem a játszóterek a városhoz tartoznak, hiszen közterületen helyezkednek el. Úgy lehet, hogy a tulajdonos a város, a kezelő pedig a Városgazda Kht. Normális országokban lehetne írni a városházának egy levelet az ötlettel, de nálunk gyanítom hogy elsikkadna az ügyintézők között. Azért egy próbát lehet, hogy megér :-)

    VálaszTörlés
  2. Sziasztok!

    Köszönjük a kedves szavakat és a reklámot! :)

    Dáviddal úgy tűnik nagyon egy rugóra jár az agyunk.
    Bennünk is felmerült már az ötlet, hogy valamit tenni kéne annak az érdekében, hogy el legyenek nevezve a játszóterek.
    Tényleg sokkal személyesebb lenne tőle a hangulat, és az emberek is talán egy kicsivel jobban maguknak éreznék a tereket.

    Egyébként budapesten van is rá példa!
    http://jatszoterkereso.hu/i-kerulet/vuk-jatszoter/
    Itt például nem "csak" nevet adtak neki, hanem az gész hangulatot is hozzá igazították a "megelevenedett" rajzfilmfigurákkal.

    Az elnevezésre még nagyon jó példa a XIV kerület, ahol már elég sok játszótérnek találtak nevet.
    http://jatszoterkereso.hu/xiv-kerulet/szazholdas-pagony-jatszoter/
    Sajnos a többi kerületben nem nagyon gondoltak erre (no meg még mennyi minden másra sem...).

    Örülök, hogy ez az igény nem csak bennünk merült fel. Lehet csinálok az oldalra egy szavazást, és ha tényleg van ilyen "igény" a szülők részéről, akkor megígérem, hogy utánnajárunk, hogy-hogy lehetne hivatalosan elintézni a dolgot.

    A játszóterek egyébként közigazgatásilag általában a Polgármesteri Hivatal Városüzemeltetési Irodájához, vagy a Környezetvédelmi csoporthoz szoktak tartozni.

    Még egyszer köszönjük a megjelenést! :)

    Üdv,
    Tibor - jatszoterkereso.hu

    VálaszTörlés
  3. Amikor én voltam még ezeket használó gyerek, akkor erre mindenki "fa játszótér" vagy "nagy játszótér" néven hivatkozott, az összes környékbeli gyerek és a legtöbb szülő tudta, hogy melyikre gondolsz. Az egy tömbbel mellette lévő volt a "vas játszótér", a Liszt Ferenc utcán lévő egykori meg méretei miatt a "kis játszótér" - de szerettem!
    Jó, elismerem ezek sosem voltak hivatalos elnevezések, csak gondoltam megemlítem, mint témába vágó infót. Én az ilyen Mazsola, Vuk és hasonló elnevezéseket -bár minden tiszteletem Dargay Attiláé, véleményem nem is ellene irányul- mindig is kicsit erőltetettnek tartottam. Miért ne nevezhetnék el a környékbeli gyerekek, ha már egyszer úgyis ők fogják használni?

    VálaszTörlés