Elvileg tegnap döntött a rendkívüli közgyűlés azokról a szabályozásiterv-változásokról, amik ezt lehetővé teszik.
Íme a térkép, hogy miről is lenne szó:
Térkép forrása: minap.hu |
Az a lényeg, hogy új közlekedési út épül a Vörösmarty út meghosszabbításában, ami átszelné a Máv-telepet, térszín alatt keresztezné a Kandó teret, és egy új hídon és a Szondi-telepen át jutna ki a 3-as útra. Ez az út tehermentesítené a Búza teret, ezenkívül a buszpályaudvar is átkerülne a Tiszai mellé, ami abszolút logikus döntés. Valljuk be, elég otromba dolog egy piacra buszpályaudvart tenni. Ami nagyon jó a kofáknak, nem biztos, hogy jó a városlakóknak, ráadásul a Volán valamiért imádja egyszerre indítani a járatait, ezért egyes időpontokban mozdulni se lehet a Zsolcai kapuban a sárga buszoktól.
A minap.hu vonatkozó cikke említ egy tramtrain rendszerű elővárosi vasúti hálózatot is. Ez nem tudom, hogy mi lehet, de bízom benne, hogy valami olyasmi, amit Perlaki Attila leírt korábban: egy olyan elővasút, ami a városon kívül vasútként, a városban villamosként közlekedik. Erről korábban itt írtunk: Sajó-völgyi Regionális Vasút. Ha valami ilyesmi megvalósulna, esetleg a vasgyári iparvágányt is bevonva a városi közlekedésbe, az csodálatos lenne.
Kapcsolódó bejegyzések:
Azért a cikk végén lévő körmondat nem túl biztató a megvalósítást illetően:
VálaszTörlés"Természetesen az elképzelések beépítése Miskolc Hosszú Távú Közlekedésfejlesztési és Közlekedéspolitikai koncepciójába, illetve az átvezetése a Településszerkezeti Tervbe és Szabályozási Tervbe még nem jelenti azt, hogy pontosan így valósul, vagy valósulhat meg, ahogy határidő sincs a beruházásokhoz"
Pont ezt akartam írni. HA és AMIKOR majd konkrét tervet, konkrét határidőkkel látunk, akkor lehet örülni/nem örülni. Addig tulajdonképpen véleményem sincs... :)
VálaszTörlés