A CivilEra oldalán olvastam azt az MTI hírt, hogy egy 2013-ban induló beruházásnak köszönhetően az eddigi 120 km/h-s sebességhez képest a vonatok óránként 160 kilométeres sebességgel haladhatnak majd a Miskolc–Hatvan közötti szakaszon.
Jómagam heti rendszerességgel utazom a Miskolc–Budapest viszonylaton amit a nemrég kitüntetett Serfőző Simon is versbe foglalt. Szükség is lenne a gyorsulásra, mert az IC-nek – ami valaha 1 óra 50 perc alatt tette meg a távot – most menetrend szerint egy 2 óra 2 percre van szüksége. A közleményben további érdekességeket is megemlítenek:
„a vasúti pálya fejlesztésére vonatkozó környezeti hatástanulmány szeptember 17-ig megtekinthető az Észak-magyarországi Környezetvédelmi, Természetvédelmi és Vízügyi Felügyelőségen, valamint a miskolci polgármesteri hivatal építési és környezetvédelmi hatósági osztályán.”
Ez viszont már elkeserít. Egy ekkora beruházásnál miért jelent problémát egy úgyis elektronikusan elkészült anyagot publikálni a neten? Ki tudna vele visszaélni? Ez a bemehetek a Hivatalba és ott megtekinthetem nagyon emlékeztet a Zoli egyik bejegyzésében idézett jelenetre:
„- De hiszen a tervek ki voltak állítva.
- Ki voltak állítva? Éppenséggel a pincébe kellett lemennem, hogy megtaláljam őket.
- Ott van a kiállítási részleg.
- Zseblámpával.
- Talán leszakadt a villanyvezeték.
- Meg a lépcső.
- Nézze, végül is megtalálta a feljegyzést, nem?
- Ó, hogyne - felelte Arthur -, megtaláltam. Egy használaton kívüli vécében elsuvasztott, bezárt iratszekrény fenekén volt kiállítva, az ajtón a következő felirattal: Vigyázz! A leopárd harap!”
A fenti részlet a Galaxis útikalauz stopposoknak című műből származik és a hasonlóság csak a véletlen műve lehet.
Kapcsolódó bejegyzések:
Gondolom elírás, de nem 1 óra 2 perc, hanem 2 óra 2 perc.
VálaszTörlésPénteken még érvényben volt a 80 kmph-s korlátozás a meleg miatt, 20-30 perces késést jósoltak, 65 percet késtünk. Az összes létező csatlakozást lekéstük (naná). :/
Kösz, javítva!
VálaszTörlésÉn szerdán utaztam, akkor kb. 70 percet kértünk. Az igazán zavaró nem is ez volt, hanem az, hogy (mivel nem tudták a menetidőt garantálni) az IC-k gyorsvonatként közlekedtek, így nem kellett rájuk helyjegy, ami azt eredményezte, hogy hely sem volt. Az első osztályon tudtam leülni, ami plusz 1350 forintomba került. Sokkal normálisabb lett volna ingyen adni a helyjegyet, de az nyilván bevételcsökkenést jelentett volna.
Igen, ráadásul a "korrekt" tájékoztatás miatt (bemondták, hogy gyors érkezik, majd befutott az IC-szerelvény) néhány ember fel sem mert szállni, mert azt hitte, hogy ez IC, a gyors meg majd jön utána. Szóltunk nekik, hogy ez az, de még a kalajnak sem hitték el.
VálaszTörlésKülönbözeti díjhoz: tegnap jöttünk haza a Balaton felől, össze-vissza jártak a vonatok, kb. 3 vonatnyi ember várt Lellén a peronon, amikor befutott a közvetlen Miskolci gyors, mindenki felzúdult rá, a csomagtartókon-bringaszállítóban is emberek csüngtek, mi is kénytelenek voltunk átmenni az első osztályra. Hiába látta a kaller, hogy állni nem lehet a másodosztályon, kifizettette velünk a különbözetit (1290 Ft), majd nagylelkűen "elengedte" az 500 Forintos büntetést.
Na mindegy, nem panasznapot tartok, de azt ugye látni kell hogy a sebesség nem jelent automatikusan XXI. századi vasutat. :)
A kifüggesztéssel kapcsolatban: Egy kv-i hatástanulmányt szigorú szempontok szerint, megfelelő tartalmi és formai követelmények mellet, alapos vizsgálatok lefolytatása után írhatnak arra jogosultak. Egy ilyen dokumentáció 4-5 éve is - tárgyától függően - több százezer, esetlegesen milliós tételt jelent a készíttetőnek. Gondolom te sem örülnél, ha bármely munkádat csak úgy kitennék a netre, majd a konkurencia egy sima copy paste-val átmásolva, azt átírva beadná máshova.
VálaszTörlésTeljesen jogos, h bárki elmehet, megnézheti, de abból ki nem másolhat, el nem viheti. Így vannak védve a készítő és a megbízó jogai is. (Arról már nem is beszélek, h esetlegesen lehetnek benne olyan dolgok, amik nem is feltétlenül tartoznak ország világra.)
Egyébként őszinte leszek: Legalább 2-300 ilyet elolvastam már, egy átlag ember szavát sem érti, feleslegesen is lenne kint. :-)
Köszi a háttér információkat, mivel sosem láttam ilyet ezért voltak ilyen laikus felvetéseim.
VálaszTörlésAz általad leírtakra ezért lehetne egy olyan kompromisszumos megoldás, hogy nyilvánosságra hozzák a hatástanulmány tartalomjegyzéket és egy összefoglaló részt (gondolom van ilyen része), ezáltal védve maradnak a részletek, de az érdeklődők is kapnának valamit.
Ez pontosan így van ahogy mondod. Úgy hívják, h Hirdetmény.
TörlésA Felügyelőség honlapján ezek fent vannak. Pld:
http://emiktvf.zoldhatosag.hu/Ugyfelinf/HI_hirdetmeny/lista.html