2012. október 11., csütörtök

Miért egyszerre indítják a buszokat?

Úgy tűnik, a reggeli csúcsban a Búza téri buszállomásról egyszerre indítják a buszokat, amik aztán tömött sorokban hagyják el a várost, útközben a megállók környékén persze kellemetlen torlódásokat okozva. 
Mire beizzítottuk a fényképezőgépet, a sárga (távolsági) buszok már épp elvonultak, inkább csak a helyi buszok tömött sorát sikerült megörökíteni a Gömöri felüljáró után.


Miért jó az, hogy egyszerre indítják a buszokat? Főként, hogy nem túl szerencsés módon még mindig a város közepén van a távolsági buszok végállomása, tehát bármerre is haladnak, végig kell menniük a város jelentős szakaszán.

Kapcsolódó bejegyzések:

2 megjegyzés:

  1. Amióta az eszemet tudom, az avas kilátói buszállomásról is egyszerre indítják a buszokat. Tehát aki az avas tetejéről az aljára szeretne eljutni, az fél óránként 1x megteheti, de akkor akár 4 busszal is! Az időzítési tehetségük viszont lenyűgöző! Megoldották, hogy az egyszerre induló - de különböző menetidejű - buszok egyszerre érjenek vissza az avasra és kötelékben araszoljanak fel a kilátóig. Így ha valaki lekési a hullámot az avas alján, akkor ő is várhat fél órát, ha fel akar jutni az avas tetejére. Vagy ez alatt a fél óra alatt fel is sétálhat, ha van hozzá kedve...

    VálaszTörlés
  2. Ezt a szisztémát én sem értettem....
    Minden busznak megvan a menetideje megállókra lebontva, olyan nagy kunszt lenne térképen lemodellezni egy napot dinamikusan, a buszok (menetrend szerinti)mozgását ábrázolva?
    A pécsi közlekedési honlapon eleve van ilyen és nem is a menetrendet mutatja, hanem GPS-szel a valódi helyzetét a járatoknak!
    Ami ugye életszerűbb, mert mondjuk pár perces követésű buszoknál, csúcsidőben fel tud borulni a menetrend szépen, amikor a forgalmatlan megállókat kihagyva egyik busz simán megelőzheti a másikat.
    De nem is ezekkel a járatokkal van a baj - arról már jobb nem is beszélni, hogy az idei "átalakítás" óta gyakorlatilag már nem léteznek ennyire sűrű járatok (pl. 1-1A előtte ilyen volt)
    Hanem arra gondolok, hogy mondjuk a Földes mögötti "surrantón" tudna a paraszt menni pár megállót a belvárosban a 11-el meg a 34/38-cal. Egyik sem sűrű járat, de ha egyik a másik követési idejének felében járna, tök használható lenne, de nem... 1-2 perc különbséggel megy el mind a kettő, utána közel félóra szünet...
    (De nemrég a déli tehermentesítőn dettó ugyanígy közlekedett a 21 meg a 33)
    Ha csak elméletben néznék a járat-ütközéseket, akkor is fel kellene ezeknek tűnni?!

    VálaszTörlés