2013. január 8., kedd

A gömöri aluljáróról sokadszor

Aki szerencsétlenségére a Miskolcot észak-déli irányban átszelő vasútvonaltól keletre lakik, az eléggé el van vágva a várostól. Az egyik fontos, gyalogosok és biciklisek által gyakran használt átjáró a József Attila út melletti aluljáró, ezt hívom én gömöri aluljárónak a mellette lévő autós gömöri felüljáró mintájára.
Aki ismeri a helyet, az tudja, hogy eléggé lehangoló ott átmenni, dehát nincs más. Ráadásul az aluljáró  fokozatosan leépül, szépen illusztrálva a betörtablak-elvet, ahogy azt mi is dokumentáltuk:

Karácsony előtt  munkálatok kezdődtek, abban lehetett bízni, hogy rendbehozzák a helyet. De nem, csak annyi történt, hogy a rámpát kiszélesítették (mindenki azt használja, a lépcső ugyanis messzemenően nem felel meg a lépcsőszerkesztés szabályainak, amit az építészhallgatók az egyetemen már az első hónapokban megtanulnak, irtó bonyolult egyébként: 2m + sz = 63). Ezzel még nem lenne baj, viszont ugyanakkor a hiányzó rácsokat a bontott lépcsőfokokkal pótolták. Mit mondjak, nagyon igényes megoldás, a sufnimban nem csinálnék ilyet, nemhogy egy forgalmas közterületen. Főleg, hogy a bontott fokok nem is elegendőek az összes ellopott rács pótlására.

Így néz ki most az aluljáró, élmény ott közlekedni:




Szerintem be kéne tömni az egészet, és a felszínen átjárni, egyáltalán nincs már azon a vasútvonalon akkora forgalom. De még ha lenne is, akkor se hiszem, hogy ez probléma lenne, a Balaton körül pl. a legtöbb átjáró felszíni, pedig ott tényleg van forgalom. Inkább várnék egy kicsit, ha jön egy vonat, minthogy ebben az aluljáróban közlekedjek.

Kapcsolódó bejegyzések:

3 megjegyzés:

  1. Durva hely az biztos. 1,5 hónapja voltam ott utoljára, akkor mintha valamennyi fejlődést láttam volna a korábbi állapothoz képest. Falfirkák nagy része elvolt tüntetve és a lépcsőfokok is mintha meg lettek volna csinálva. Azonban mi a garancia, hogy ez így marad.

    VálaszTörlés