2011. március 7., hétfő

A kettes villamos

Amikor még általános iskolás koromban Bécsben jártunk a családdal, nagyon tetszettek az ottani villamosok (másra nagyon nem is emlékszem :-) Így nagyon örültem, amikor 2002-ben a miskolci közlekedési vállalat (MVK Zrt.) használt bécsi villamosokat vásárolt.
A típus hivatalos neve SGP E1, első példányaikat 1966-ban állították forgalomba Bécsben. Miskolc a villamosokon kívül C3 jelű pótkocsikat is vásárolt (amelyek a kelet-európai körülmények között nem ideálisak, ugyanis eléggé megkönnyítik a potyázók dolgát). Jelenleg az MVK Zrt-nek 16 ilyen villamosa van, átlagéletkoruk 41,5 év.
Nemcsak a villamosok szépek, hanem a vonal is, amin közlekednek. A 2-es vonal a Tiszai pályaudvarról megy a Vasgyárba, 1906 óta működik. A villamosfotósok kedvenc témája, ahogy a kis gömbölyded villamos a piros téglás házak között kanyarog, a Sándy Gyula által tervezett evangélikus templom előtt megáll, a zöld rácsoshídon átmegy a Szinván (sajnos az egyik rácsoshidat mára óriásplakátok borítják).




Ennek a villamosromantikának a napjai meg vannak számlálva. A Zöld Nyíl projekt keretében két éven belül lecserélik a bécsi villamosokat (is). Biztos nagyon szuperek lesznek az újak is, de én nagyon sajnálom a kis pirosakat. Remélem, eltesz belőlük néhányat a közlekedései vállalat különleges alkalmakra. Addig is igyekszem én is minél több fotót készíteni róluk (bár nem vagyok villamosfotós).






Forrás, további olvasnivaló:

2 megjegyzés:

  1. az urbanistáról jutottam ide, haasznos és jó kis blog sok érdekességgel.

    sajnos bőven van megörökítendő csúfság a városban (nekem minden kis apróság szemet szúr, sok felkerült belőle ide is), kár hogy ezek az illetékesekhez nem jutnak el (de tényleg, ennyire vak emberek ülnek ott vagy csak szimplán lesz*rják hogy rohad szét az egész város?).

    bár nem tekintettem át minden bejegyezést, de a tipikusan miskolci igénytelen megvalósítás mintapéldájának számító villamosprojekt, azon belül is a selyemréti megállóförmedvény nem került még szóba? az is megérne egy posztot a pálya"felújítással" együtt.....

    VálaszTörlés
  2. Már volt szó a selyemréti megállóról:
    http://miskolcblog.blogspot.com/2011/01/szubjektiv-kritika-selyemreti.html
    Nekünk azért nem ilyen lesújtó a véleményünk róla, mint neked :-)
    Ami meg az igénytelenségeket illeti, sajnos tényleg sok van, a blog indításakor mi se gondoltuk, hogy a "kritika" lesz az egyik leggyakoribb címkénk :-(

    VálaszTörlés