2011. március 16., szerda

Újra a Sajó-völgyi Regionális Vasútról, dél-alföldi példa alapján

Írtunk korábban Perlaki Attila ötletéről, a Sajó-völgyi Regionális Vasútról. Aki azt gondolná, hogy az ilyesmi Magyarországon csak álmodozás lehet, annak ajánlom figyelmébe a Hódmezővásárhely és Szeged között épülő TramTrain villamosvasutat. A vasút kiépülésével a két városközpont közötti utazási idő 30 percre csökken.
"A beruházásnak a szegedi tömegközlekedési fejlesztések adják az egyik pólusát, emellett Szeged és Vásárhely között a vasútvonal felújításával és Hódmezővásárhelyen a városi kötöttpálya kiépítésével jár."
Látható, hogy a koncepció nagyon hasonló az SVRV-hez. A hasonlóságok itt nem állnak meg, nézzük meg a négy város (egyelőre Tiszaújvárost hagyjuk ki) adatait:
Miskolc: 169 226 lakos
Szeged: 169 731 lakos
Hódmezővásárhely: 47 201 lakos
Kazincbarcika: 29 256 lakos (a vele gyakorlatilag összenőtt Sajószentpéterrel együtt 41 583 lakos)
Szeged–Hódmezővásárhely távolság közúton: 26,2 km
Miskolc–Kazincbarcika távolság közúton: 20,9 km.
Azt gondolom, hogy ami a hagyományosan elmaradott régiónak számító Dél-Alföldön működhet, az az egyértelműen hasonló feltételek megléte mellett beválna a hagyományosan elmaradott régiónak számító Borsodban is.
Forrás:

1 megjegyzés:

  1. Fejlesztheti Miskolc a kötöttpályás közlekedését:
    http://minap.hu/news.php?extend.37818.4
    Hurrá, hurrá!

    VálaszTörlés