A következő írás nem lesz elfogulatlan, ugyanis a Hadas Építész Kft. munkatársaként már négy évvel ezelőtt is foglalkoztam a témával. Az idő tájt még csak a perontető meghosszabbításáról volt szó, ami akkor nem is valósult meg. Aztán 2007 karácsonya előtt felpörögtek az események: az Északerdő munkatársai felkeresték az irodát, hogy van egy pályázat, ami lehetőséget adna a perontető-hosszabbítás mellett a teljes épület felújítására-átalakítására, és egy új végállomás építésére is Garadnán. (Ez utóbbinak én különösen örültem, a diplomamunkám ugyanis vasútállomás volt Szilvásváradra.) A pályázat sikeres volt, engedélyezési, majd kiviteli tervet is csináltunk, és végül nemrég maguk az épületek is elkészültek.
A lillafüredi épületben eddig lakások voltak, azok most megszűntek, és a helyükre a Bükki Nemzeti Park irodái kerültek, illetve ökoturisztikai központ. (A kivitelezés talán legizgalmasabb momentuma az volt, amikor kiderült, hogy a régi várócsarnok dongatetejét az állapota miatt le kell bontani. Milliméter pontossággal felmértük még a bordázat profilját is, és végül az egész tetőt az eredetivel azonos módon építették újra.)
kép forrása: http://laevof.innolibre.hu/wp/?page_id=156 |
Vasárnap elmentünk alaposabban megnézni az épületet. Véleményem szerint a kivitelezők szép munkát végeztek, és az új perontető is jól mutat (bár a lámpák nem az igaziak, és a karácsonyi díszeket talán nem ártana már leszedni). Szerettük volna a kiállítást is megnézni és belső fotókat is készíteni, de nagy meglepetésünkre az ajtó zárva volt, és nem is volt kiírva nyitva tartás. Végül a kisvasút pénztárosától megtudtuk, hogy nincs, aki működtesse a kiállítást, így zárva tartják. Ez így megkérdőjelezi szinte az egész beruházás értelmét... Reméljük, mihamarabb változni fog a dolog, és akkor majd mi is beszámolunk arról, hogy milyen lett az épület belseje és a kiállítás.
Addig is néhány külső fotó:
A projekt honlapja itt található:
Hamarosan beszámolunk a garadnai állomásépületről is.
Hétfőn összefutottam a Műegyetemen Mátrai Imrével, a kisvasút üzemigazgatójával (előadást tartani ment a projektről: http://www.kka.bme.hu/index.php?lang=hu)
VálaszTörlésŐ mondta, hogy erre a hétvégére talán sikerül üzembe helyezni az automata beléptetőrendszert, és akkor egy 200-as bedobásával be lehet majd menni az épületbe.
Kivitelezők: 1, VH orosz hadifoglyok Alagutak a Palota Szálló Dekorációi! A "görbehíd" Vasúttörténeti ritkaság!
VálaszTörlés