Múlt heti hír, hogy a Zöld Nyíl tenderre egy olyan milánói cég is beadott pályázati anyagot, akik ugyanakkor a Digéppel szándéknyilatkozatot írtak alá: amennyiben ők (az AnsaldoBreda) nyeri meg a tendert, Diósgyőrben működő cégek gyártják majd a villamoskocsikhoz a forgó- és hegesztett alkatrészeket, valamint a kerekeket. A cikk szerint az is valószínűsíthető, hogy az egész összeszerelés is itt történne.
Nem ismerem a pályázati rendszert, de ez szerintem olyan szintű előny, hogy a többi pályázónak igencsak össze kell szednie magát.
A milánóiak egyébként már többször jártak a Digépben, szóval nem csak a levegőbe beszélnek.
Így néz ki amúgy a milánói villamos:
Tomáš Kopečný képe |
Nem csak ez a hír kapcsolódik a Digéphez. Most indul egy 518 milliós fejlesztési projekt, ami során főleg infrastrukturális fejlesztéseket hajtanak végre, hogy a befektetőket megfelelő állapotok fogadhassák:
Reméljük, tényleg elindul valami.
Kapcsolódó bejegyzések:
Szép kívánság, de jelképes arányú magyar finanszírozás mellett nem hiszem, hogy ez szempont lehet.
VálaszTörlésÉrdekes átszámolni a villamosok árát mondjuk új kisautókra, majd ezeket szorosan egymás után tenni a teljes pálya mellett 4 tömött sávban. Nagyjából ez jön ki, drága dolog ez.
A boon-on olyan hír is volt, hogy nem fogadják el a tervet úgy, hogy csak miskolciakat pályáztatnának, mert az megkülönböztetés lenne.
VálaszTörléshttp://www.boon.hu/zold-nyil-nem-kulonboztethetoek-meg-az-ajanlattevok/1742438
Epp a napokban jartam Milanoban. Meglepett, hogy ott a legregebbi villamos 1928 (!)-ban keszult modell (nem tevedes, ez a jo San Francisco-s modell, mai napig valtozatlan formaban!) es a legujabb combino kepes egyugyanazon palyan kozlekedni anelkul, hogy a milanoi domot le kellett volna bontani 'palyaivszelesites' cimen...
VálaszTörlésTalan ott tudnak valamit, amit nalunk nem?
Udvozlettel: Akela
Mai hír, hogy az Az Ansaldo nyerte a tendert: http://minap.hu/news.php?extend.42827.2
VálaszTörlésKíváncsi vagyok, most hányan támadják meg az eredményt.