2011. július 13., szerda

Milyen lesz a közlekedés a vasgyári kolóniában?

A vasgyári kolónia Miskolc helyi értékvédelmi rendelete alapján karaktervédelem alatt álló terület. Ezért nem is értem, hogy lehet az, hogy a város szabályozási terve egy 2x2 sávos utat vezet keresztül rajta, átlósan (a régi perecesi kisvasút nyomvonalán). Ha ez megvalósulna, az lenne a kegyelemdöfés az egységes megjelenésű, de mára eléggé leromlott presztízsű városrésznek.
Szerencsére azonban a Minap.hu egyik cikkében felcsillan egy kis reménysugár (de viharfelhők is gyülekeznek, csak hogy folytassam a modoroskodást).
Eszerint a városvezetés a vasgyári iparvágányt be szeretné vonni a város tömegközlekedésbe (amit én teljes mértékben támogatok), és a perecesi kisvasút nyomvonalán összekötni a villamossal. Tehát újra kötött pályás közlekedés lenne ott, még az is lehet, hogy valahogy úgy, ahogy azt Perlaki Attila pár éve felvetette:

http://kvtlinux.lib.uni-miskolc.hu/ali/veevk/cikkek/kozfej2004re.html#vasgy
Rosszabb hír, hogy a létesítendő biomassza-erőmű forgalmát is errefelé akarják vezetni. Ahogy a cikk fogalmaz: 
„A bioerőmű megvalósítása során az Andrássy út tehermentesítése érdekében szükségessé válik egy új közúti híd megépítése, amellyel a teherforgalom a Muhi utcán át a Vasgyár városrész irányába vezethető.”
Nem tudom, hogy ez pontosan mit jelent, tartok tőle, hogy a Muhi utca – Gózon Lajos utca – Vasgyári út útvonalat. Ennek én nem örülnék, de az is igaz, hogy nem tudom, mi lehetne a megoldás, hiszen nem vagyok szakember.


Szintén ebből a cikkből derül ki az is, hogy a kolónia északi része – az ún. „száz ház”, ami manapság számozott utcák néven szerepel a többnyire negatív híradásokban –, valószínűleg bontásra van ítélve: a Kiss Ernő utca arrafelé lesz meghosszabbítva, és egy új hídon át valahol ott fog bekötni az Andrássy utcába. Ezt az áldozatot viszont elfogadhatónak tartom, a száz ház eleve nem volt olyan minőségű, mint a kolónia többi része, ráadásul mára az romlott le a legjobban. Csak azt sajnálom, hogy itt is odaadjuk a Szinva partját az átmenőforgalomnak.

Kapcsolódó bejegyzések:

1 megjegyzés:

  1. Elnézést, hogy nem pont a cikkel kapcsolatban szólok hozzá, de nincs messze az épülő biomassza-erőmű.
    A minapos cikkben: "A szükséges alapanyagot a Miskolci Városgazda Kft.-től, az AVE Kft.-től, illetve a környékbeli erdőtulajdonosoktól fogják megvásárolni."
    Mindez 4ezer tonna faapríték évs szinten.
    Ez óriási mennyiség és félő, hogy Bükkben soha nem látott erdőírtásokat fog jelenteni, pedig a kőbányák, erdőírtások így is sok kárt okoznak.

    VálaszTörlés